Hodowle długowłose

Dla posiadaczy przepięknej długowłosej odmiany kota brytyjskiego.
bebeluna
Posty: 95
Rejestracja: 30 paź 2011, 20:06

Hodowle długowłose

Post autor: bebeluna »

Jestem początkującą osobą na tym forum w związku z tym z góry przepraszam jak piszę w złym miejscu...moje pytanie dotyczy głównie tego czy w Polsce są związki felinologiczne uznające koty brytyjskie długowłose za prawdziwie rasowe? wiem, że w Niemczech jest ogrom takich hodowli? Czy można łączyć kocurka krótkowłosego colour point z długowłosą kotką tri colour?

Pytania zadaję czysto teoretycznie, moim marzeniem jest taka hodowla właśnie, ale są to pewnie plany długoterminowe, bo wiem z czym wiąże się hodowla, chciałabym miec pewność że poświęcę 100% swojego czasu kotom :)

Będę wdzięczna za informację
Awatar użytkownika
lakshmi
Hodowca
Posty: 162
Rejestracja: 09 mar 2009, 10:55
Hodowla: Underleyhall*PL
Kontakt:

Post autor: lakshmi »

WCF uznaje brytyjczyki długowłose za pełnoprawną rasę. Jednak łączyć BRI z BLH można tylko do końca 2011 roku, później już tylko BLH + BLH i BRI + BRI.

W Polsce mamy kilka świetnych hodowli brytyjczyków długowłosych i utytułowane koty w nich.
Awatar użytkownika
Dorszka
Administrator
Posty: 6057
Rejestracja: 22 lis 2008, 23:59
Płeć: Kobieta
Skąd: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Dorszka »

PZF uznaje brytki długowłose, trzeba tam szukać bliższych informacji. Forumowa Grażyna może napisze coś więcej, jeśli chodzi o przepisy :)
Awatar użytkownika
lakshmi
Hodowca
Posty: 162
Rejestracja: 09 mar 2009, 10:55
Hodowla: Underleyhall*PL
Kontakt:

Post autor: lakshmi »

Dorszko, normalnie cię uduszę. WCF w przeciwieństwie do FIFe nie ma 1 kraj=1 federacja, więc nie jest reprezentowany wyłącznie przez PZF (w Polsce sa 2 pełnoprawne kluby i 3 patronackie, z czego na dwa z nich spuszczę zasłonę milczenia).
Tak się dziwnie składa, że IBSCC też jest klubem WCFowskim, a ja siedzę w jego zarządzie i również posiadam stosowną wiedzę...
bebeluna
Posty: 95