rodowód - BRI, SFS... wątpliwości

Pytania i problemy dotyczące tej konkretnie rasy.
Awatar użytkownika
Szopi
Hodowca
Posty: 1322
Rejestracja: 20 lis 2010, 23:34
Hodowla: Mikołówka*Pl
Płeć: Kobieta
Skąd: Kt.

rodowód - BRI, SFS... wątpliwości

Post autor: Szopi »

Witam serdecznie,

Na początek - na forum, jak i w "świecie Brytyjczyków" jestem nowa - laik kompletny :) jestem dopiero na etapie poszukiwań tej swojej jedynej, pięknej pluszowej kuleczki.

Szukając swojej kici rozmawiam z różnymi hodowcami, analizuję rozliczne rodowody i dzisiaj odkryłam coś, o czym do tej pory pojęcia nie miałam - we wszystkich dotychczasowo oglądanych rodowodach BRI miały za potomków tylko i wyłącznie BRI, a tutaj natknęłam się na coś takiego: RODOWÓD (nie wiem, czy nietaktem z mojej strony jest wklejanie tutaj owego rodowodu bez uprzedniej konsultacji z hodowlą, mam nadzieję, że jednak nie, skoro został on umieszczony w internecie do wglądu masowego czytelnika). W tym rodowodzie widać wyraźnie, że późniejsze BRI mają za przodków SFS (szkockie zwisłouche) - wiem, że koty te mają ze sobą wiele wspólnego i wiem, że szkockie zwisłouche kotki ze względów na skrótowo rzecz ujmując "trudności" genetyczne kryte są BRI, natomiast nie wiedziałam, że kociątko powstałe z takiego układu nazwać można BRI, była pewna , że będą to albo SFS, albo gdy potomstwo ma proste uszka będzie to tzw. SSS, czyli Scottish Straight Shorthair.... aaa ratunku, zagubiłam się z tym... - jak to wszystko ugryźć?
Awatar użytkownika
lakshmi
Hodowca
Posty: 162
Rejestracja: 09 mar 2009, 10:55
Hodowla: Underleyhall*PL
Kontakt:

Post autor: lakshmi »

Nie gryźć.
Kotka Agrafia, która posiada w rodowodzie szkockich przodków, urodziła się, o ile mnie pamięć nie myli, w roku 2003. Jej matka automatycznie jest starsza. W tamtych czasach takie krycie nie było niczym dziwnym w WCF - wszystko, co rodziło się z prostym uchem dostawało rodowód BRI, a wszystko zwisłouche rodowód SFS.